Jak nauczyć się negocjować w pracy?

Negocjowanie to umiejętność, która może pomóc Ci uzyskać to, czego chcesz, niezależnie od tego, czy jest to podwyżka, czy awans. Negocjacje to także świetny sposób na poprawienie swoich relacji w pracy i uzyskanie większej współpracy ze strony współpracowników.

Ale negocjowanie nie jest łatwe. Potrzeba praktyki i ćwiczeń, aby nauczyć się skutecznie negocjować. Jeśli jesteś nowy w negocjacjach w pracy, oto kilka wskazówek:

  1. Poznaj swoje cele. Zanim rozpoczniesz proces, wiedz czego chcesz i dlaczego tego chcesz. Bądź jasny co do tego, jak wiele pieniędzy zmieniłoby się w twoim życiu lub karierze i dlaczego ta konkretna możliwość jest dla ciebie ważna.

  2. Przygotuj się do rozmowy. Zastanów się, co może się wydarzyć w procesie negocjacji i jak to wpłynie na Twoje uczucia lub emocje w różnych punktach po drodze. W ten sposób, jeśli pojawi się coś, co zaskoczy cię, będziesz na to przygotowany, aby nie zepsuć całej strategii lub spowodować podjęcie emocjonalnej decyzji zamiast tej opartej na rozsądku i logice. Chcesz wiedzieć więcej na temat negocjacji? Sprawdź portal tiptors.pl.
  3. Wiedz, jakich informacji potrzebuje druga strona, aby odnieść sukces w swojej pracy – i upewnij się, że ona zna również twoje! Pomoże to ustalić wspólną płaszczyznę porozumienia między stronami, tak aby obie strony czuły, że dostają to, czego potrzebują z umowy.