Geolokalizacja to określenie położenia geograficznego obiektu w świecie rzeczywistym, takiego jak źródło radarowe, telefon komórkowy lub terminal komputerowy podłączony do Internetu.
Globalny system pozycjonowania (GPS) jest jednym z szeroko stosowanych globalnych systemów geolokalizacji, który pozwala każdemu wyposażonemu urządzeniu obliczyć swoją pozycję na podstawie sygnałów czasowych otrzymanych z sieci satelitów. Inne istniejące formy geolokalizacji obejmują systemy nawigacji inercyjnej i usługi przesyłania wiadomości, takie jak Short Message Service (SMS). Geolokalizacja może również odnosić się do pozycjonowania, które jest pośrednio oparte na identyfikacji pobliskich nadajników radiowych i wież komórkowych, nawet jeśli użytkownik nie może podać konkretnej lokalizacji.
Google wykorzystuje geolokalizację w wielu swoich produktach i usługach, w tym w Google Maps, Google Earth, Google+, Google Latitude, Google Hangouts i Bloggerze. Firma opracowała te programy przede wszystkim ze względu na ich przydatność w pomaganiu ludziom w znajdowaniu lokalnych firm i korzystaniu z pobliskich atrakcji. Geolokalizacja może być również wykorzystywana do bardziej zaawansowanych celów, takich jak śledzenie urządzeń mobilnych lub ukierunkowanych reklam.
Usługi geolokalizacyjne Google są bezpłatne i dostępne na całym świecie. Choć do korzystania z tych usług nie są wymagane żadne dane osobowe, poszczególni użytkownicy mogą być identyfikowani na podstawie adresów IP, jeśli włączyli personalizację na swoich kontach. Google może również śledzić dane dotyczące lokalizacji. Więcej znajdziesz na stronie http://printure.pl/.