Co to jest digital marketing i jak go wykorzystać, prowadząc biznes w swoim mieście?

Odpowiedź na pytanie „co to jest digital marketing” jest całkiem prosta – to wszystkie działania promocyjne w internecie. Obecnie, aby firma mogła osiągnąć sukces, musi być widoczna w sieci. W związku z tym warto postawić na działania promocyjne.

 

Jedną ze strategii digital marketingowych jest SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie. Działania w tym zakresie pozwalają stronie stać się widoczną w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki nim użytkownik po wpisaniu określonej frazy będzie mógł trafić na Twoją stronę. W związku z tym, że prawie połowa zapytań wpisywanych do wyszukiwarki odnosi się do lokalnych usług, warto rozważyć ten typ promocji dla swojego biznesu. 

Czym jest SEO?

Wiesz już, co to jest digital marketing, przejdźmy więc do SEO. Search Engine Optimization to szereg czynności wykonywanych w celu poprawienia widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Celem jest zdobycie jak najwyższej pozycji rankingowej. Wykonuje się w związku z tym szereg działań, od technicznej poprawy strony, po marketing i promocję w sieci. 

Lokalne pozycjonowanie

Lokalne praktyki optymalizacyjne opierają się dokładnie na tych samych zasadach i przyświeca im jednakowy cel. Co w takim razie odróżnia lokalne SEO od standardowego? Po pierwsze, jest to grupa odbiorców, po drugie, regionalne pozycjonowanie jest przeznaczone przede wszystkim dla lokali gastronomicznych, rozrywkowych, medycznych czy usługowych (fryzjerzy, księgarnie, piekarnie, kawiarnie itp.).

Lokalny horyzont jest szerszy, niż myślisz!

  • Według badań 1 na 3 klientów przed wizytą w sklepie najpierw sprawdza jego stronę internetową.
  • 78% lokalnych wyszukiwań prowadzi do zakupów stacjonarnych.
  • Ponad 85% użytkowników korzysta z Google Maps, dzięki czemu wzrasta liczba wyszukiwań „blisko mnie”.

Najważniejsze elementy optymalizacji SEO

 

Krok 1: Klient

Musisz postarać się scharakteryzować swojego odbiorcę. Ustal więc jego płeć, wiek, wykształcenie, pracę, zainteresowania i potrzeby, aby wiedzieć, jakimi kanałami dystrybuować swoje produkty.

 

Krok 2: Słowa kluczowe

Mając już obraz swojego klienta, postaraj się określić jego intencje wyszukiwania. Im bardziej dopasujesz się do fraz, które wpisuje do wyszukiwarki, tym wyższa będzie Twoja pozycja rankingowa.

 

Krok 3: UX

Twoja strona internetowa musi być intuicyjna i prosta w obsłudze. Najważniejsze jest dotarcie do danych kontaktowych oraz możliwość łatwego zapoznania się z ofertą. Im mniej, tym lepiej.

 

Krok 4: Wirtualna wizytówka

Przy pomocy Google Search Console, stwórz wirtualną wizytówkę. Nie tylko umożliwia to poprawę konwersji nawet o 25%, ale także pozwala zbudować fundamenty zaufania wśród użytkowników. Dodatkowo możesz zsynchronizować ją z mapami, co ułatwi potencjalnym klientom dotarcie do Twojej firmy.

 

Krok 5: Media społecznościowe

Z social mediów korzystają miliony użytkowników, wykorzystaj więc ich potencjał i wesprzyj swoje działania marketingowe w ten sposób. Udostępnienie Twoich treści przez użytkowników mediów społecznościowych z pewnością pozwoli dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.

 

Poznałeś już, co to jest digital marketing i na jakich działaniach się opiera. Spróbuj więc wykorzystać go do promocji swojego lokalnego biznesu!